Kulak Estetiği

Kulak, işlevsel olarak seslerin algılamasını sağlayan organ olmasının yanı sıra bulunduğu konum açısından da insanın dış görünüşünü etkileyen ve yüzün estetik güzelliğini tamamlayan önemli yapılardan bir tanesidir.

Kulak deformiteleri, doğuştan veya sonradan oluşmuş şekil bozuklukları olarak ifade edilebilir. Bu şekil bozuklukları arasında en çok görülen “kepçe kulak” durumudur ve estetik cerrahide en çok ameliyatı yapılan kulak estetiği problemidir.

Kepçe kulak, kulağın işitme işlevi ile ilgili bir sorun oluşturmamasına karşın estetik görünümü itibariyle bireylerin yaşantılarını doğrudan etkileyen önemli bir faktördür.

Kepçe Kulak Estetiği

Kulak gelişimi büyük oranda 6-7 yaşlarına kadar tamamlanır. Çocuklarda bu yaş dönemi, okul başlangıç dönemidir ve çocuklar için sosyal hayatın başlangıç evresidir. Bu nedenle kepçe kulak şekil bozukluğuna sahip çocuklarda psikososyal, davranışsal ve duygusal sorunlar yaşanabilmektedir. Öte yandan estetik görünüm üzerindeki olumsuz etkilerinden dolayı yetişkinler arasında en çok talep edilen tedavilerin başında da kepçe kulak ameliyatı gelmektedir.

Kepçe Kulak Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Kepçe kulak ameliyatı 7 yaşından büyük bütün erken ve bayan hastalara uygulanabilmektedir.

Kepçe Kulak Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Kepçe kulak ameliyatı, diğer bir ifadeyle otoplasti ameliyatı, hastane şartlarında lokal anestezi altında gerçekleştirilebilmektedir. Çocuk hastalarda, ameliyat sürecinin hem hasta hem de cerrah açısından daha konforlu olabilmesi için genel anestezi tercih edilmektedir.

Kepçe kulak ameliyatı, kulağın arka kısmından gerçekleştirilir. Bu nedenle ameliyat sonrası iz görülme olasılığının en düşük olduğu ameliyatlardan birisidir. Kulak arkasındaki kıkırdak istenilen şekil verildikten sonra kalıcı dikişlerle sabitlenir. Eriyen dikiş kullanıldığı için ameliyat sonrası dikişlerin alınmasına gerek yoktur. Kepçe kulak ameliyatı, her bir kulak için ortalama yarım saat sürmektedir.

Kepçe Kulak Ameliyatı Öncesi ve Sonrası

Ameliyat Öncesi

Ameliyat öncesi kulağın mevcut durumu ve hastanın ameliyat sonrası beklentileri değerlendirilir.

Daha önce gerçekleştirilmiş kulak kepçesi ameliyatlarına ait öncesi-sonrası fotoğraflarla hastanın ameliyat sonrası yaşayacağı değişim ile ilgili bilgilendirme yapılır.

Operasyonda kullanılacak yöntem ve tedavi süreciyle ilgili gerekli bilgiler paylaşılır.

Operasyona karar verildikten sonra operasyon önce hazırlıklar hastaya detaylı bir şekilde aktarılır.

Ameliyat Sonrası İyileşme Süreci

Ameliyat tamamlandıktan sonra aynı gün hastaneden taburcu olunur. Anestezinin etkisi geçtikten sonra sosyal yaşantıyı etkilemeyecek düzeyde ağrı hissi oluşabilir. Verilecek olan ağrı kesiciler bu noktada hastaları rahatlatmaktadır.

Kulak ameliyatı sonrası 4. gün duş alınabilir. Ameliyatta eriyen dikiş kullanıldığı için dikişlerin alınmasına gerek yoktur.

Ameliyat sonrası kulakların tavmalardan korunması için tenisçi bandı takılması önerilir.